Złote kostki Facebooka idą do…

zlote-kostki-Facebooka

W tym roku przyznano aż 5 złotych kostek!

golden sube Złote kostki Facebooka idą do...

Pierwsza złota kostka powędrowała do agencji Jung von Matt/Limmat za kampanię: „A Little Village goes Global”.

Celem kampanii było wypromowanie małej wiejskiej wioski Obermutten w Szwajcarii. Aby tego dokonać, Obermutten ogłosił na swoim Facebookowym murze, że każdy kto polubi stronę miasteczka na Facebooku, znajdzie swoje profilowe zdjęcie przybite na tablicy ogłoszeń nadmienionej wcześniej wioski. Zdjęcia fanów były drukowane i wieszane na tablicy w kolejności pojawiających się like´ów. Następnie robiono im zdjęcie i zamieszczano na profilu Obermutten jako dowód, że Szwajcarzy spełniają daną wcześniej obietnicę.

Dzięki tej kampanii, miasteczko Obermutten przełamało barierę między światem online i offline, i zaserwowało fanom niecodzienne doświadczenie.

Prezentacja kampanii:

golden sube Złote kostki Facebooka idą do...Złotą kostkę otrzymała także agencja  Turner Network Television za kampanię „Dallas on TNT”.

Agencja w sposób innowacyjny postawnowiła odwieżyć i uaktualnić wiedzę swoich fanow o słynnej rodzinie Ewing i tym samym przygotować ich na kontuację serialu.

TNT jako jeden z pierwszych producentów wykorzystał funkcję Timeline na Facebooku, i stworzył kompletną kronikę historii klanu Ewing. Copywriterzy zatroszczyli się także aby fani dowiedzieli się o perypetiach swoich ulubionych bohaterów w okresie od zakończenia oryginalnej serii do wznowienia serialu.

Akcja na Facebooku była promowana na kanałach społecznościowych, w telewizji i poprzez akcje PR.

„Dallas on TNT” jako Case Study:

golden sube Złote kostki Facebooka idą do...Złotą kostką może poszczycić się także agencja Leo Burnett za kampanię Mayhem 2012 na Facebooku!

Kim jest Mayhem? Mayhem jest postacią stworzoną na potrzeby kampanii reklamowej amerykańskiej firmy ubezpieczeniowej Allstate. Postać interpretuje aktor Dean Winters.

mayhem Złote kostki Facebooka idą do...

 

Mayhem jest uosobieniem wszelkiego rodzaju katastrof, niefortunnych przypadków (nawet tych najmniej prawdopodobnych), które mogą nam się przydażyć i których koszty nie pokrywają firmy ubezpieczeniowe z wyjątkiem oczywiście firmy Allstate.

Postać Mayhem´a, jak też cała kampania, okazała się hitem.

Załączamy kilka przykładów wyemitowanych spotów reklamowych Allstate z Mayhem´em w roli głównej:

Mayhem: Super Fan Video

Mayhem: Satellite Video

Mayhem: Test Driver Video

Agencja Leo Burnett zdecydowała poszerzyć zasięg kampanii i stworzyła strone Mayhem´a na Facebooku.

Strona miała spełniać trzy cele:

1/ Udowodnić wszechobecność Mayhem´a:

Dzieki osi czasu na Facebooku, fani mogli przekonać się, że Mayhem jest wszędzie, zawsze był i zawsze będzie. Za pomocą kombinacji zdjeć, postów historycznych i check-in, Mayhem składa relację z ważnych wydarzeń historycznych, na swój własny, charakterystyczny sposób.

 

mayhem2 Złote kostki Facebooka idą do...

 

mayhem3 Złote kostki Facebooka idą do...2. Stać się źródłem ekskuzywnych informacji:

Specjanie dla fanów Mayhem´a zostały przygotowane ekskluzywne zdjęcia i informacje. Na tej stronie, miały miejsce premiery spotów telewizyjnych z Mayhem.

3. Rozpocząć interację z fanami Mayhem´a:

Stworzenie strony Mayhema, okazało się strzałem w dziesiątkę. Fani nie tylko lubili, komentowali czy udostępniali posty ale także przejmowali inicjatywę i tworzyli własne posty o Mayhemie! Jako przykład intensywnej interacji z fanami, można przytoczyć okres Halloween, podczas ktorego fani udostępnili aż 400 zdjęć o Mayhemie.

golden sube Złote kostki Facebooka idą do...

Czwarta złota kostka została przyznana agencji  AKQA za kampanię Nike Academy.

NikeAcademy1 Złote kostki Facebooka idą do...

 

Nike Academy jest nietypowym klubem piłkarskim. Dlaczego nietypowym?

Ponieważ został stworzony na Facebooku. Celem Nike Acadamy jest danie szansy uzdolnionym piłkarzom na podniesienie swojego poziomu gry i na stanie się profesionalnymi piłkarzami.

NikeAcademy2 Złote kostki Facebooka idą do...Proces rekrutacyjny i szkoleniowy:

Klub rekrutował piłkarzy amatorów za pomocą sieci społecznościowych aby dać im solidne i elitarne szkolenie w specjalnie utworzonym ku temu celu centru szkoleniowemu na Loughborough University.

Stworzona prze agencję AKQA facebookowa strona Nike Academy, stała się głównym źródłem informacji nie tylko dla zarekrtowanych piłkarzy ale także dla całej spoleczności fanów. AKQA zatroszczyła się żeby strona była przede wszystkim użyteczna dla osób zafascynowanych futbolem i akcją Nike. Z tego powodu na facebookowej stronie można śledzić szkolenia i podróże piłkarzy Nike Academy. Fani poznają na Facebooku piłkarskie taktyki, sposoby szkolenia. Nike uchyla także rąbka tajmenicy związanej ze sposobem prowadzenia klubow.

Podstrona Nike Academy poświęcona szkoleniom:

nike academy training Złote kostki Facebooka idą do...

 

Agencja AKQA stworzyła także spejalne forum na którym młodzi piłkarze mogą podzielić się pytaniami odnośnie swojej gry. Odpowiedzi udzielają eksperci i trenerzy. Zadaniem forum jest pomoc i inspiracja młodzych piłkarzy aby ci dążyli do ulepszenia swojej taktyki i tym samym osiągali lepsze wyniki.

Forum Nike Academy na Facebooku:

forum nike academy Złote kostki Facebooka idą do...

Przeszkolonym piłkarzom dawano następnie szansę zmierzenia się z najlepszymi klubami piłkarkimi, takimi jak np. Barcelona, Arsenal czy Inter Milan.

Kampania Nike Academy:

Nike Football – The Chance Highlights

Nike Football: The Chance: Undiscovered

golden sube Złote kostki Facebooka idą do... Ostatnia złota kostka powedrowała do agencji BBDO za kampanię „You’ve Got a Case”.

att Złote kostki Facebooka idą do...

 

Celem kampanii bylo zwiększenie sprzedaży smartfonów AT&T w okresie swiątecznym.

Grupa docelową byli nastolatkowie, bez własnych przychodów, uzależnieni finansowo od rodziców.
AT&T zdawało sobie sprawdę, że młodzi ludzie, aby przekonać rodziców że zasługują rzeczywiscie na nowy smarfon 4G, potrzebują przekonującego argumentu. Bazując na tej tezie, agencja BBDO stworzyła postać Kenta Wesley, światowego adwokata nº1, który świadczy swoje uslugi na Facebooku. Nastolatkowie mogli do niego napisać, prosząc o wsparcie i pomoc.

Kampania opierała sie na Facebookowiej stronie „You got the case” y specjalnie stworzonej aplikcaji o tej nazwie. Osiągnięty efekt był niesamowity!


Prezentacja kampanii:

AT&T: You’ve Got A Case (Behind The Scenes):

Related posts

*

*

Top